Wyposażenie

Wygoda:
– kanapa ‚Motokanapy’
-Manetki podgrzewane oxford
-Cobrra nemo 2
-Pivotpegz

Performance:
-Arrow full titanium
-Rapidbike Evo

Bagaż:
-Kriega OS32
-Hepco & becker
-Givi xs204
-21 brothers

Ochrona:
-gmole Henry
-Barkbuster

GPS:
-Garmin zumo 390
-maps.me

 

Akcesoryjna Kanapa:

Kanapa była przeze mnie  testowana w różnych warunkach: śnieg, błoto, deszcz, mróz i upały.
Przejechałem w sumie 17.000 km w obie strony Polska-Tadżykistan. Nie było lekko, po powrocie kolor kanapy zmienił się diametralnie, ale okazało się że brud schodzi dużo łatwiej niż z poszycia w które ubrana była oryginalna kanapa Africy, a sama kanapa wykonana prze Motokanapy po myciu jest jak nowa bez żadnych uszkodzeń. Kanapa spisała się idealnie, jest świetnie wyprofilowana, na tyle szeroka że ranty/zakończenia kanapy po bokach nie wrzynają się w tylne części uda po długiej całodniowej jeździe.

Niestety oryginalna kanapa w Nowej Africa Twin CRF1000l miała to do siebie że była za wąska, a na szerszej części nie dało się siedzieć bo zsuwałem się do przodu. Długie nudne kilkudniowe przeloty asfaltowe w upale nie sprawiały większego problemu mimo że moje „siedzenie” źle znosi wysokie temperatury w pozycji siedzącej. W tamtym roku miałem odparzenia już po kilku dniach. W przypadku tej kanapy nic takiego nie miało miejsca, a to jest bardzo ważne jeśli w siodle masz spędzić jeszcze kolejne 4 tygodnie. W obu przypadkach: kanapy oryginalnej oraz akcesoryjnej od Motokanapy miałem położoną skórę z barana co poprawiało przewiewność bo więcej plusów się nie doszukałem.

Kolejnym udoskonaleniem było wyprofilowanie jej tak żeby tyłek nie zsuwał do zbiornika jak to miało miejsca w oryginalnej kanapie co powodowało stałe ugięcie kolan oraz niekomfortową pozycję za kierownicą na długich przelotach autostradowych.

Kanapa świetnie komponuję się z linią i kolorystyką motocykla, łatwiej jest utrzymać ją w czystości w przeciwieństwie do oryginalnego poszycia które brudziło się nawet w lekkich, miejskich warunkach nie mówiąc już o jeździe po bezdrożach. Bardzo dobrze jest dopasowana do mocowania
w motocyklu, a nowa baza (stelaż) i konstrukcja kanapy pozwala upchać więcej części i akcesoriów pod miejsce pasażera i kierowcy.

Świetnie sprawdziła się w drogowych warunkach ale też i na bezdrożach, układ i wyprofilowania kanapy nie utrudniają jazdy w pozycji stojącej, struktura poszycia zapewnia lepsze i pewniejsze trzymanie motocykla nogami. Montaż i demontaż kanapy jest intuicyjnie prosty, bardzo wygodny.
Pomimo czasu w jakim otrzymałem kanapę czyli przed samym wyjazdem, nie widziałem co mnie czeka i jaki będzie komfort podróży. Ale na miejscu w Pamirze okazało się że wybór i opinie innych użytkowników nie były wyssane z palca.

Do tej pory nie miałem przyjemności jeździć na czymś bardziej komfortowym i skrojonym indywidualnie pod mój zadek. Kto choć raz miał odparzony tyłek na motocyklu ten wie jak to boli siadać na rozgrzaną kanapę każdego kolejnego dnia. Jeśli marzysz o wygodzie w podróży to śmiało mogę polecić mistrza w tej dziedzinie Andrzeja z Motokanapy.

Siatka na kanapę, przewiewna, odporna na wodę i zabrudzenia. Idealna na długie oraz krótkie przeloty.